Avaluació de l'aprenentatge aconseguit

miércoles, 1 de enero de 2014



L’avaluació es duu a terme durant tot el procés d’ensenyament–aprenentatge, a través de l’observació directa i sistemàtica tant a nivell individual com en grup, obtenint la informació més complerta i ajustada dels aprenentatges adquirits.

Aquesta avaluació té 3 moments significatius molt importants:


L’avaluació inicial on observarem els seus interessos i motivacions, fet que quedarà reflectit en l’activitat número 1. En la que avaluem els coneixements previs i fem una aproximació a les idees que tenen els infants en quant a la resolució de conflictes.


Lavaluació formativa es duu a terme al llarg de totes les activitats i ofereix una informació privilegiada sobre com s’està desenvolupant el procés d’ensenyament/aprenentatge i sobre la idoneïtat de realitzar modificacions en la programació, permetent-me ajustar-la als coneixements i a les necessitats de cada alumne/a. Per comprovar si van adquirint correctament els aprenentatges he realitzat una graella de doble entrada amb els ítems:


Els criteris amb que he contestat han estat: Gairebé sempre (S), Normalment (N), De vegades (V), Quasi mai (QM), Gairebé mai (GM).



Lavaluació sumativa o final, la realitzarem a partir de l’observació guiada i pautada, de les dades anteriors i de les dades obtingudes amb la realització de totes les activitats i especialment l’última, amb les que s’ha fet una estimació global del progrés de l’alumnat i es valora els objectius assolits i els continguts assimilats. Aquesta es realitzarà cap al tercer trimestre, dons, com ja he esmentat, es tracta de treballar-ho no només durant uns dies puntualment, sinó durant tot el curs i si cal el cicle o l’etapa d’escolarització obligatòria. En el cas del cicle d’infantil els criteris seran: Adquirit, En procés, No adquirit.


0 comentarios:

Publicar un comentario