L’avaluació
es duu a terme durant tot el procés d’ensenyament–aprenentatge, a través de l’observació
directa i sistemàtica tant a nivell individual com en grup, obtenint la
informació més complerta i ajustada dels aprenentatges adquirits.
Aquesta
avaluació té 3 moments significatius molt importants:
L’avaluació inicial on observarem els seus
interessos i motivacions, fet que quedarà reflectit en l’activitat número 1. En
la que avaluem els coneixements previs i fem una aproximació a les idees que
tenen els infants en quant a la resolució de conflictes.
L’avaluació
formativa es duu a terme al llarg de totes les activitats i ofereix una
informació privilegiada sobre com s’està desenvolupant el procés
d’ensenyament/aprenentatge i sobre la idoneïtat de realitzar modificacions en
la programació, permetent-me ajustar-la als coneixements i a les necessitats de
cada alumne/a. Per comprovar si van adquirint correctament els aprenentatges he
realitzat una graella de doble entrada amb els ítems:
Els criteris amb que he contestat han estat: Gairebé sempre (S), Normalment (N), De vegades (V), Quasi mai (QM), Gairebé mai (GM).
L’avaluació
sumativa o final, la realitzarem a partir de l’observació guiada i pautada,
de les dades anteriors i de les dades obtingudes amb la realització de totes
les activitats i especialment l’última, amb les que s’ha fet una estimació
global del progrés de l’alumnat i es valora els objectius assolits i els
continguts assimilats. Aquesta es realitzarà cap al tercer trimestre, dons, com
ja he esmentat, es tracta de treballar-ho no només durant uns dies puntualment,
sinó durant tot el curs i si cal el cicle o l’etapa d’escolarització
obligatòria. En el cas del cicle d’infantil els criteris seran: Adquirit, En procés, No adquirit.
0 comentarios:
Publicar un comentario